Repararea parbrizului

                                         



De regula, masinile pot fi diferentiate in functie de calitatea pieselor. Este cat se poate de evident ca niste piese auto Mercedes sunt mai bune decat niste piese auto Dacia si ca o masina iesita pe linia de productie a nemtilor va avea o viata mai lunga decat una din uzina din Mioveni. Exista totusi elemente care nu difera de la o masina la alta. Printre acestea se numara si parbrizul.  
  In general geamurile se crapa din cauza pietrelor sau a altor materiale dure care pot sari de la alte masini aflate in miscare. Nu atat caldura duce la craparea geamurilor, cat aruncarea de apa fiarta pentru a decongela parbrizul iarna (operatie pe care nu o consiliem in nici un caz). Caldura estiva sau expunerea prelungita la soare nu creaza nici o paguba.
     Daca ne gasim masina cu parbrizul ciobit este bine de fiecare data sa-l reparam, asta si pentru ca o mica crapatura se poate mari, facand necesara substitutia intregului geam. Pe langa faptul ca poate deveni un pericol pentru sofat.
     Geamul se poate repara: daca partea ciobita nu are un diametru mai mare de 3 cm, daca nu se afla pe partea vizuala a soferului si daca se afla la mai mult de 5 cm de marginea parbrizului. In toate celelalte cazuri este necesara substitutia.
     In caz de reparatie, firmele care se ocupa de aceasta activitate utilizeaza o rasina lichida cu reactie rapida, care pe langa faptul ca pune geamul in siguranta, reuseste sa aiba si bune rezultate estetice. Durata unei interventii de reparare este de circa o jumatate de ora, dar fundamentala este promtitudinea: cu cat se repara mai repede, cu atat se va observa mai putin interventia.
     Daca geamul este deteriorat in asa masura incat se impune substitutia, va fi necesara inlaturarea intregului parbriz: exista tehnici care evita ca geamul sa se rupa si sa cada in bucati in interior, dar si sisteme evoluate de verificare a pregatirii geamului inainte de instalare. Este foarte important, deci, a ne adresa unei firme de reparatii si inlocuiri geamuri, de incredere, care garanteaza cu produse certificate si cu operatiuni de calitate.
     Va aducem aminte ca in cazul geamurilor anterioare si posterioare, va fi in orice caz necesara substitutia geamului, intrucat normele de siguranta interzic repararea.
     Repararea unui parbriz normal are un cost care poate varia de la 300 la 500 e lei, iar reparatia este acoperita de asigurare. Costul unui parbriz nou , insa, depinde de modelul de masina si poate merge de la 1500  pana la 5000 de lei sau chiar mai mult, pentru masinile de top.
     Toate politele de asigurari pentru geamuri acopera costul interventiei pentru repararea parbrizului, chiar daca unele pot avea costuri de franciza.Verificati bine aceste aspecte in contract... Substitutia ferestrelor laterale (aproape intotdeauna obligatorie) este intotdeauna acoperita.
     In ceea ce priveste substitutia parbrizului, aceasta depinde de conditiile politei. In cazul in care substitutia costa mai mult decat pragul maxim de acoperire a asigurarii, va trebui sa platim noi diferenta.

    In orice caz, trebuie sa ne amintim ca astfel de servicii nu sunt oferite de traditionalele magazine de piese auto, fiind necesar sa ne adresam unor firme specializate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu